Ostrożnie z witaminami w pigułce

Zbliża się jesień, a więc okres osłabionej odporności i częstych przeziębień. Wiele osób zamiast zadbać o siebie postanawia iść na skróty. Mnogość preparatów witaminowych na rynku jest nie do opisania. Ciężko jest wybrać jeden, najlepszy, gdyż każdy chwali się największą dawką witamin. Jedne koncerny farmaceutyczne na opakowaniach wpisują, iż dany preparat wchłania się niemalże w 100%. Jednak nie powinniśmy ślepo ufać takim zapewnieniom. Po pierwsze wszystkie witaminy w tabletce są syntetyczne i ciężko jest określić ile procent faktycznie zostanie przyswojone przez nasz organizm. Ponadto należy uważać jakie witaminy i minerały ze sobą łączymy. Żelazo potrzebuje witaminy C by lepiej się przyswoić dlatego warto jeść wątróbkę z surówką. Cynk obniża kilkukrotnie przyswajalność żelaza, dlatego należy odczekać kilka godzin z przyjęciem tabletek zawierających cynk. Jeżeli nie mamy zaleceń od lekarza, iż powinniśmy sięgnąć po preparat witaminowy to nie róbmy tego bez jego konsultacji. Lepszą alternatywą jest zdrowe odżywianie oraz ruch na świeżym powietrzu. Dzięki zdrowej diecie unikniemy niemiłych konsekwencji niedbania o zdrowie. Medycyna daje nam ogromne możliwości, jednak natura jest do tej pory najlepsza. Oczywiście leczenie i tabletki oraz inne leki są potrzebne, jednakże lepiej zapobiegać niż leczyć.