Sen – jeden z najważniejszych elementów w życiu codziennym

Sen jest potrzebny do prawidłowego funkcjonowania. Sen – nie tylko (przynajmniej) 6 godzinny ale także porządny. Spanie w hałasie, przy zapalonym telewizorze lub napięciu, nie zapewni odpowiedniej regeneracji. Aby w pełni wypocząć trzeba odciąć się od wszystkiego, odciąć swoje myśli, wyeliminować hałasy, zbędne światła. Tylko głęboki sen sprawia, że rano czujemy się wyspani i zrelaksowani. Jeśli cierpisz na bezsenność, zastanów się czy czasem po prostu się nie denerwujesz. Przed zaśnięciem spisz myśli, które plączą się bez celu w Twojej głowie. Obiecaj swojej podświadomości, że wrócisz do nich rano, od razu po śniadaniu. Poświecisz im wystarczająco dużo czasu, ułożysz grafik i wykonasz wszystkie z tych czynności. To powinno pomóc wyciszyć się i zasnąć spokojnym głębokim snem. Umysł działa na wysokich obrotach, kiedy wie, że ma ważne rzeczy do wykonania, o których nie może zapomnieć. Aby nie wyleciały z głowy, cały czas angażuje procesy pamięciowe, żeby utrzymać aktywność. Wieczór jest czasem, kiedy tych procesów trzeba się pozbyć. Spróbuj wyłączyć telefon na noc, aby nie przypominał Ci o obowiązkach w pracy. Przed snem zrób wszystko co musisz i nie zostawiaj tego na drugi dzień. Wyposaż się w kalendarz i zaplanuj w nim każdy dzień w tygodniu. Te proste wskazówki mogą sprawić, że z dnia na dzień będziesz czuć się coraz lepiej.